Wyszukiwanie na stronie

Jak założyć sklep internetowy?

Branża e-commerce rośnie w siłę. Według raportu Gemiusa “E-commerce w Polsce 2020” w 2020 roku 73% internautów kupowała w internecie. Dla porównania, w 2018 roku było to 56% ankietowanych. Co oznaczają te dane dla przedsiębiorców? Muszą istnieć w świecie online, żeby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów!

Prowadzenie sklepu stacjonarnego

Posiadanie stacjonarnego sklepu wiąże się z ogromnymi kosztami jego utrzymania. Często o jego sukcesie świadczy jego dobra lokalizacja. Np. najem lokalu w galerii handlowej oznacza o wiele wyższe ceny niż wynajęcie powierzchni magazynowej dla sklepu internetowego. Należy pamiętać, że trzeba go też odpowiednio wyposażyć, oznaczyć i koniecznością może stać się zatrudnienie dodatkowej pomocy do jego prowadzenia. 

Zalety e-sklepu

W przypadku e-sklepu koszty jego utrzymania są niższe – nie jest konieczne wynajęcie dodatkowego lokalu, ponieważ coraz częściej hurtownie umożliwiają wysyłkę zamówień bezpośrednio ze swoich magazynów. Takim sklepem można zarządzać z każdego miejsca na świecie. 

Dzięki dostępnym rozwiązaniom technologicznych sklep można otworzyć w kilku prostych krokach, a następnie w prosty sposób zarządzać procesami tj. magazynowaniem, realizacją zamówień, reklamacjami i zwrotami. 

Sklepów internetowych nie dotyczy również zakaz handlu w niedzielę. Klienci mogą korzystać z niego 24 h / dobę, przez 7 dni w tygodniu w dogodnej dla siebie porze dnia lub nocy. 

Pomysł na produkt

Założenie sklepu online nie jest trudne, ale bardzo ważny jest pomysł na produkty, które będą w sprzedaży. Obecnie trudno zaoferować coś, co nie jest już dostępne na rynku. Coraz trudniejsze staje się odnalezienie własnej niszy. Ale istnieją sposoby, aby z tego wybrnąć np. nadając chwytliwą nazwę produktowy, wyróżnić opakowaniem bądź zaplanować przemyślaną kampanię sprzedaży. 

Platformy e-commerce

Istnieje wiele różnych oprogramowań do prowadzenia sprzedaży online. W Polsce najpopularniejszymi platformami e-commerce są: 

  • WooCommerce,
  • Prestashop,
  • Shoper,
  • Click Shop,
  • IAI Shop,
  • Shoplo,
  • Magento,
  • Red Cart,
  • skyShop,
  • SOTE,
  • OsCommerce,
  • Quick Cart,
  • Wix,
  • Shopify. 

Poszczególne platformy różnią się od siebie m.in. wyglądem, dostępnymi funkcjonalnościami, sposobem działania. Platformy typu open source działają po zainstalowaniu i skonfigurowaniu oprogramowania na serwerze. Natomiast SaaS to oprogramowanie – usługa, działa to na zasadzie “pay-as-you-go”.

Każda z platform m.in.:

  • udostępnia narzędzia do zaprojektowania wyglądu sklepu,
  • ułatwia uruchomienie płatności elektronicznych,
  • umożliwia zaplanowanie opcji dostaw,
  • zapewnia możliwość przygotowania regulaminu i polityki prywatności. 

Promocja

Aby Twój sklep internetowy nie zginął wśród ogromnej konkurencji, należy zadbać o jego widoczność. Warto zainwestować w SEO, a równolegle z pozycjonowaniem prowadzić  płatną promocję. 


Kalasoft ERP to obecnie niezbędne narzędzie, które pozwala przedsiębiorcom zachować porządek w dokumentach, usprawnić przepływ informacji, zarządzać pracownikami i kontrolować wszelkie procesy biznesowe. 

Więcej informacji o oferowanych przez Kalasoft Sp. z o.o. rozwiązaniach ERP dla przedsiębiorstw – HMS Solution znajdziecie na  https://www.kalasoft.pl/oferta/kalasoft-erp

Skontaktuj się z nami

Każdorazowo zapewniamy efektywną realizację i sprawne wdrożenie systemu. Chcesz dołączyć do grona naszych zadowolonych klientów, którzy skorzystali z naszego doświadczenia i dziś oszczędzają dzięki temu czas? Zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez formularz kontaktowy.

Od ponad 30 lat pomagamy uczelniom i innym podmiotom usprawniać ich pracę. Opracowaliśmy narzędzie powszechnie wykorzystywane do zarządzania działaniami instytucji oraz przedsiębiorstw, które indywidualnie dostosowujemy i wdrażamy na życzenie Klienta.

+48 61 661 11 00