HMS/zaks – Zakupy i sprzedaż – Jest to narzędzie umożliwiające ewidencję dokumentów kosztowych: faktur zakupu, korekt, rachunków oraz sprzedażowych: faktur sprzedaży, korekt oraz paragonów. Umożliwia podział ewidencji dokumentów na rejestry. Jest w pełni powiązany z jHMS/FK. Możliwość automatycznego rozliczania rozrachunków. Nadzoruje rozbudowaną kartotekę kontrahentów. Etapowy model zatwierdzania i uzupełniania dokumentów, możliwość ewidencji w walutach obcych. Posiada w pełni modyfikowalne słowniki rodzajów kosztów oraz przychodów wspomagających dekretację. Umożliwia drukowanie faktur sprzedaży wg wzoru użytkownika oraz zestawień do działu księgowego. Ewidencja miejsca przechowywania dokumentu papierowego.
Zastosowanie:
- słowniki wspomagające opis i dekretację dokumentów
- automatycznie tworzony rejestr VAT
- wystawiania dokumentów sprzedażowych na podstawie danych z innych modułów np. dokumentów wydawania zewnętrznego
- możliwość wprowadzania szczegółowych informacji o dokumentach kosztowych i sprzedażowych
- możliwość wprowadzania i wystawiania dokumentów w walutach obcych
- możliwość wystawiania dokumentów sprzedażowych na podstawie danych z modułów magazynowych, dziekanatowych, zarządzających mediami
- integracja z modułem finansowo – księgowym